Szüntesd meg a fejfájást tabletták nélkül, természetesen * 

Gyógyszerek nélkül is megszüntethető a fejfájás? Sok esetben rendkívül hatékony lehet egy sor, természetes módszer, köztük a testedzés, a relaxáció, a nyújtógyakorlatok és néhány táplálkozási ötlet.

Ha a lenti módszerek használatával nem enyhül a fejfájás és hagyományos fájdalomcsillapítók sem segítenek, fordulj szakemberhez tanácsért!

Endorfin, a természetes fájdalomcsillapító – Testedzéssel a fájdalom ellen

A rendszeres testmozgás csökkenti a fejfájás és a migrén gyakoriságát és intenzitását – állítja Dr Ramadam,  a chicagói  Diamond Fejfájás Klinika kutatója.

A testmozgás során ugyanis szervezetünk endorfint termel, ami a legjobb természetes fájdalomcsillapító. E mellett a testedzés élénkíti a vérkeringést, csökkenti a feszültséget, a stresszt, jobb és mélyebb alvást eredményez.

A testedzés közben mindig figyelj a következőkre:

  • Hidratálj – a kevés vízfogyasztás ugyanis önmagában is fejfájást eredményezhet, ezért igyál mindig elegendő folyadékot.
  • Lélegezz folyamatosan és mélyen
  • Kerüld az alkoholt és a koffein tartalmú italokat
  • Bemelegítés fontossága – ne ugorj egyből a maximumra egyik gyakorlatnál sem, melegíts be megfelelően

Milyen gyakorlatokat végezzek a fejfájás megelőzésére?

 4 perces szakaszos villámedzés minden nap és a 15 perces Hiit alapú  tréningek kétnaponta időtakarékos és hatékony választás. De bármilyen más kardió alapú testmozgás, úszás, kiadós séták, kerékpározás is hasznos! A lényeg, hogy rendszeresen végezd és válassz olyan mogzást, amit szívesen csinálsz.

Itt találod e legjobb Bodyhiit edzésprogramokat

3 relaxációs módszer a fejfájás és migrén csökkentésére és megelőzésére

A fejfájások többségét az izmok és ízületek merevsége okozza a váll és a nyak környékén. Néhány egyszerű gyakorlattal csillapíthatod a fejfájást a nyak- és vállizmok lazításával. Íme három egyszerű gyakorlat, melyeket reggel felkelés után, és nap közben az íróasztalodnál is végezhetsz. A gyakorlatokhoz nincs szükség semmire, és néhány perc alatt kész.

1. Nyújtózás ülve

Ülj rá a bal kezedre, a jobb kezeddel pedig nyúlj át a bal füledhez a fejed fölött, és finoman húzd a fejed jobbra, és tartsd így 2-3 másodpercig. Most csináld ugyanezt a másik irányba. Ismételd háromszor mindkét oldalon.

 2. Fejfordítás

Helyezd a bal kezed a jobb válladra és fordítsd a fejed balra amennyire tudod és nézz át a vállad felett 2-3 másodpercig, majd kézcsere, fejed jobbra fordítod a váll felett és csináld ugyanezt. Ismételd nyolcszor! Ez nagyszerűen lazítja a nyak ízületeit

3. Vállkörzés

Finoman körözz a válladdal, mindkét oldalon előbb előre, majd hátra öt alkalommal.

3 stresszkezelő módszer a fejfájás és a migrén ellen

 Ha képes vagy kezelni a stresszhelyzeteket, jelentős mértékben csökkentheted a migrén és fejfájás gyakoriságát és intenzitását. Néhány hasznos módszer a stressz csökkentésére

1. Mélylégzés

Segít a fejfájás kialakulásának megelőzésében. A módszer egyszerű: Számolj lassan ötig és közben lélegezz be mélyen, majd ugyanígy fújd ki a levegőt. Ezt fokozatosan lassíthatod, nyújtsd meg a belégzést és a kilégzést is, amennyire tudod. Ismételd 6-8 alkalommal egymás után reggel és este..  Ez segít a test ellazításában. 

2. Lazítás zenével

Hallgass nyugtató, relaxáló zenét legalább 5 percen át esténként (vagy mikor rádtör a fejfájás és módodban áll zenét hallgatni).  Néhány tipp:

Relaxációs zene

Relaxációs zene Mozart

3. Relaxációs gyakorlat – 8 perc

Feküdj le, vegyél egy mély levegőt, majd fújd ki lassan. Haladj végig a testeden gondolatban a lábujjaktól a fejtetőig, közben lélegezz természetesen. Állj meg gondolatban ott, ahol feszültséget vagy fájdalmat érzel és egy mély levegővétellel engedd el.  Majd indulj el a fejtetőtől a lábujjak irányába, és csináld ugyanezt. A gyakorlat végén vegyél egy mély levegőt, fújd ki lassan a befejezéshez.

A fenti gyakorlatok rendszeres alkalmazása segít a legtöbb migrén és fejfájás enyhítésében és megszüntetésében. Fontos, hogy tudd: ezek a gyakorlatok nem úgy működnek, mint a fájdalom csillapító tabletták, amit beveszel és 10 perc múlva elmúlik a fejfájás. Itt a rendszeres és kitartó, napi szintű gyakorlás hoz eredményt.

Egyéb tippek a fejfájás megelőzésére / kezelésére

A minőségi alvás erősíti az immunrendszert, csökkenti a stresszt, és segíti az ellazulást! A kevés alvás viszont növeli a migrén vagy a fejfájás esélyét!

A helyes testtartás. A rossz testtartás is fejfájáshoz vezethet ugyanis. Figyeld magad a nap során, hogy egyenes-e a gerinced? A vállaid kihúzva? A testtartás korrekciója segít a fejfájás megelőzésében!

Táplálkozás –  kerülendő ételek: alkohol, csokoládé, érlelt sajt

Illóolajok: Migrén esetén néhány csepp menta és levendulaolaj keverékét maszírozd a halántékodra és a tarkódra. A feszültség és stressz okozta fejfájásra eukaliptusz és menta olaj keverékét maszírozd a haléntékodra, a tarkódra és a csuklódra.

Gyógyszerek helyett próbálj magnézium készítményeket szedni.

Ha mégsem csillapodik a fejfájásod a fentiek hatására, próbáld ki a következő hármas kombinációt:

1000 mg C-vitamin, 100 mg Niacin (B 3 vitamin) – 1 tabletta, Aspirin tabletta (500 mg)

Ha tartós és intenzív fejfájás vagy migrén gyötör, fordulj orvoshoz tanácsért!

Ha ismersz más, természetes módszereket, ami neked bevált a fejfájás kezelésére, oszd meg itt.

Hasonló cikkek

Tíz táplálkozási tipp az egészségért

Zöldzóna – egészséges ételek

Házi protein szelet

Forrás

http://www.health.com

https://www.prevention.com/mind-body/natural-remedies/migraine-causes-and-cures

https://www.webmd.com/migraines-headaches/nontraditional-headache-treatments#1

 

 

 

Facebook Hozzászólások